2013년 8월 7일 수요일

경영학 HSBC Holdings 경영전략

경영학 HSBC Holdings 경영전략
[경영학] HSBC Holdings 경영전략.ppt


목차
1.AboutHSBC
2.Organization&IMs
3.The Bond Era
4.Problemdefinition
5.Alternatives
6.Application of the selection Criteria


본문
각 지역 본부 head에게
기능적 권한 부여



HSBC와 Subsidiary company
; 자회사에 자본 제공
독립적인 경영 자금은 지역 예금에서 창출



Customer group:세계시장 개척, 중앙집권화, 생산품 개발 / 관리, 마케팅의 발판


External Challenge


How to best to access and evaluate data on repayment risk in emerging markets


Internal Challenge


Household’s skills required smooth cultural integration and training across the two organization





본문내용
on
The Bond Era
Organization & IMs
About HSBC
Application of the selection Criteria
*

About HSBC

About HSBC ☞ History
*

About HSBC ☞ History
*

About HSBC ☞ Culture
“Boring is Good”
*

Organization / IMs

Organization
각 지역 본부 head에게
기능적 권한 부여
Customer group: 세계시장 개척, 중앙집권화, 생산품 개발 / 관리, 마케팅의 발판
HSBC와 Subsidiary company
; 자회사에 자본 제공
독립적인 경영 자금은 지역 예금에서 창출
*

IM Program
경영의 연속성 강조
3년간 국제 매니저
 

댓글 없음:

댓글 쓰기