목차 AboutMr. Pizza Recognizing a Problem Competitors Mr.
Pizza Strategies for
Success Segmentation Targeting positioning 4p Target Marketing
example Why did Mr. Pizzas Women Targeting Marketing succeed? Future
Directions Resources
본문 1) Possibility of Measurement
Surveyed consumers taste and desire. The survey helped find What product consumers want
2)
Marketability
Increased the number of stores steadily. Sales went up from 18% to 33%.
3)
Accessibility
Segmented the market into women and men then focused on women.
Accessibility to Mr. Pizza through mass media eg) The ladies magazine,
TV commercials
Womens week On 1-7 of each month
womens week has been conducted that offer 2000 women free performances and 1000
women free books. By conducting this events, Mr pizzas slogan Love for women is
known to customers. In other word, with customer oriented positioning named
pizza for women, Mr pizza is ranked number one in pizza
business
본문내용 brand !!!
Love for women About Mr.
Pizza
Love for women Recognizing a Problem
Love for
women Competitors 합
계 9,500 8,100 6,800 2,400 2,200 2,000 3,200 2,400 1,800 3,900 3,500 3,000 2010년 2009년 2008년 (주)디피케이 인터내셔널 (주)한국미스터피자 한국피자헛(주) 피자회사 도미노피자 미스터피자 피자헛 피자명 합
계 947 897 830 300 287 280 400 340 250 323 310 300 2010년 2009년 2008년 (주)디피케이 인터내셔널 (주)한국미스터피자 한국피자헛(주) 피자회사 도미노피자 미스터피자 피자헛 피자명 Sales Num
참고문헌 www.mrpizza.co.kr
(미스터피자) www.mt.co.kr (머니 투데이) http://news.mk.co.kr
(매일경제) www.brandcareer.com (브랜드커리어닷컴) www.thinkfood.co.kr
(식품음료신문) www.hankyung.com (한국 경제 닷컴) http://economysegye.segye.com (이코노미
세계) 마케팅 관리적 접근 제3판 - 안광호, 학현사, 2009 마케팅 차갑게 기획하고 뜨겁게 실행하라 - SERI마사모포럼,
랜덤하우스, 2006 마케팅 천재를 만드는 작은 책 - 김훈철, 다산북스, 2006 여성 마케팅 (성공과 실패에서 배우는) -
김미경, 위즈덤하우스, 2005 한국형 외식 프랜차이즈 업체의 성공요인 분석 - 박노홍, 고려대 경영대학원, 2003
|
댓글 없음:
댓글 쓰기